Total pageviews of the last week

Please rate Dimo's Quest on CD-i

Most popular posts of the last month

Search Interactive Dreams

CD-i Bits (News about CD-i Emulator)

Litil Divil: We've got the maps!

>> Friday, April 13, 2007

Litil Divil was a major project developed by Gremlin Graphics for CD-i. The game proved to be very difficult in places, mainly because of unresponsive controls. Litil Divil would have been awesome if only Gremlin could have kept the controls tight enough. However, if you spend enough time in the labyrinths you'll get used to the controls and have a lot of fun with the excellent humour, great soundtrack and superb animations. The labyrinths are long and repetitive, and I've been walking around for hours without knowing where to go. When you put the game away because it gets tedious, that would be a shame because the puzzles and cut-scenes are getting better after each level. One of our readers created overview maps of each level, which I think are very valuable to progress in this game a little faster. No spoilers, just a little help.

You don't remember Litil Divil anymore? It was a classic cartoon tail about Mutt, who has to retrieve a pizza down from the deep labyrinths. On his way, he has to solve loads of puzzles which are brought with a lot of fun, very high quality music and great animations. Let me refresh your memory with this video:


I found the use of these level maps pretty useful and it got me hooked again to this classic game. That's because, the aimless wandering through the large labyrinths was the only thing that got tedious pretty quick. Sebastian is from Poland so to understand the legend, we only have to translate a few Polish words into English:

Tunel: Tunnel
Zloto: Gold
Drzwi: Door
Klucz: Key
Save: Save
Sklep: Shop
Zagadka: Puzzle


Ofcourse, the content is not readbale here because the picture is compressed, so click on the picture to load the higher resolution version, and print it on a paper to keep with you while playing. Enjoy Litil Divil again!




Credits: Sebastian

7 reacties:

Anonymous,  April 12, 2007 at 8:42 PM  

Hi, thanks for sharing! Some additional info: S means the start; E the end. The different stages of the later levels are connected by each other with the letters. ciao!

Vloriz,  April 12, 2007 at 8:45 PM  

In polish, the puzzles are explained. Anyone care for a translation? Read it here:

Każdy z etapów to labirynt, do którego zamieszczamy dokładne mapy. Obok każdej z nich jest legenda, której wyjaśniać chyba nie trzeba. Level zaczyna się w miejscu oznaczonym literą S, a kończy w miejscu oznaczonym literą E. Białe pola z cyferkami to zagadki, białe pola z literkami to teleporty. Oto jakie zagadki czekają na Mutta.
LEVEL I
Po pokonaniu strażnika wchodzisz do labiryntu numer 1. Za uzbierane złoto musisz kupić w sklepie wiaderko, igłę, spray na pająki i sierp. A teraz zagadki:

1. PAJĘCZYNA (Spider's Web) - Aby pokonać Teklę musisz mieć spray na pająki. Oganiając się od małych pajączków (FIRE) musisz atakować tarantulę sprayem (AMIGA). Po pokonaniu bestii otrzymasz pierwszy z trzech przedmiotów - latarkę.
2. BAGNO (Swamp) - Musisz dojść do zarządcy tego szlamu i wlać mu do pyska, przy pomocy zakupionego wiaderka, część jego królestwa.
3. LABIRYNT (Labirynth of Emerald) - Skacząc po kładkach i unikając szkieletów musisz znaleźć kryształ. Jest to drugi przedmiot niezbędny w tym labiryncie. Na koniec pozostaje już tylko wyjść.
4. ARENA GRUBEGO (Fat Man Arena) - Arena ta przewinie się jeszcze kilkakrotnie. Najpierw w szranki z naszym Muttem staje Grubas uprawiający coś na kształt sumo. Musisz go trochę osłabić, a następnie przekłuć jego brzuch igłą (AMIGA).
5. STRAŻNICY ŚMIERCI (Death Hand) - Musisz zabić trzy kościotrupy, które wysłała śmierć. Nie zapomnij ich dobić (AMIGA).
6. SYRENA (Siren) - Syrena odgrywa dźwięki pokazując ich nuty w jej zrozumiałym języku. Przy pomocy ryb musisz odegrać tę samą melodię.
7. MAŁA HUTA (Small Oven) - Twoim zadaniem jest takie ustawienie przycisków, aby otworzyły się wszystkie zapadki pozwalające ogniu przepalić sznur. W ten sposób otrzymasz trzeci przedmiot: kowadło.
Trzy przedmioty już masz. Teraz już tylko wystarczy pozbierać wszystkie złoto z labiryntu (razem 52669) i udać się do wyjścia. Gdy dasz złoto klucznikowi, wręczy ci on klucz do ostatnich drzwi. Za nimi czeka strażnik wyjścia, którego musisz pokonać sierpiem.
LEVEL II
Po pokonaniu strażnika wejścia jesteś w labiryncie numer 2. Na południe jest sklep, w którym za uzbierane pieniądze musisz kupić: okulary, topór, lupę, krawat i deskę.

1. To nie jest zagadka, lecz sposób rozwiązania zadania numer 2. Przyjrzyj się uważnie, a na pewno ci to pomoże.
2. SZNURKI (Pull The Strings) - Jak już się chyba domyśliłeś musisz pociągnąć za sznurki w takiej kolejności jak to jest podane w punkcie pierwszym. Otrzymasz pierwszy niezbędny przedmiot - serce przekłute strzałą.
3. TANIEC NAD PRZEPAŚCIĄ (Dancing On The Edge) - Musisz, unikając ognistych kul, dziur w mostach i żaby, dojść do wyjścia.
4. ARENA DŁUGOBRODEGO (Long-Bearded Arena) - Kolejna walka na arenie. Aby pokonać Długobrodego musisz mieć topór kupiony w sklepie.
5. SMOK (Dragon) - Musisz wrzucać klejnoty w otwory nosowe smoka. To spowoduje, że na kilka sekund smok przestanie zionąć ogniem, a ty będziesz mógł spokojnie dostać się do jego skarbów i wziąć drugi niezbędny przedmiot - złotego nietoperza.
6. CZASZKI (Three Skulls) - Musisz ustalić pod którą czaszką znajduje się oko. Gdy już ci się to uda otrzymasz trzeci przedmiot - kostkę.
7. WIEDŹMY (Witchcraft) - Musisz, posługując się podpowiedzią w punkcie ósmym, sporządzić miksturę. Następnie napić się jej i jako myszka wbiec do norki.
8. To nie jest zagadka, lecz wskazówka do rozwiązania zadania numer 7.
9. BĄBELKI (Bubbles) - Musisz zdobyć dźwignię, która znajduje się, w którymś bąbelku. Następnie wrócić z nią na początek, gdzie Mutt użyje jej jako przełącznika. Teraz już tylko musisz dojść na drugi brzeg przepaści.
To była ostatnia zagadka. Upewnij się, że masz odpowiednią ilość złota (razem 60151) i udaj się do wyjścia. Za ostatnimi drzwiami czeka strażnik wyjścia, którego musisz pokonać sierpiem.
LEVEL III
Po pokonaniu strażnika wejścia jesteś w labiryncie numer 3. Twoim zadaniem jest rozwiązanie zagadki, która jest trzypoziomowym labiryntem. W tym labiryncie musisz znaleźć broń, patelnię, sztangę i kubek. Następnie udać się do wyjścia, przy którym musisz mieć sumę 225800. Później to co zwykle: spuść łomot strażnikowi!

LEVEL IV
Po pokonaniu strażnika wejścia jesteś w labiryncie numer 4. Gdy uzbierasz odpowiednią ilość złota musisz kupić w sklepie: miecz, tasak, książkę i młotek.

1. RUCHOMA DROGA (Mobile Way) - Twoim zadaniem jest dojść po znikających kładkach do końca, wziąć rakietę tenisową i wrócić.
2. PIEKIELNA DROGA (Hell Road) - Tutaj musisz skacząc po kładkach zdobyć klucz, a następnie udać się z nim do wyjścia.
3. ARENA TENISISTY (Tenis Player) - Jest to jedna z najtrudniejszych zagadek. To właśnie ona spowodowała, że musieliśmy (wraz z bratem) odłożyć grę w Litil Divila na trochę później. Cała "walka" polega na tym, aby pokonać tego małego szkraba. Tenisista serwuje czterema rodzajami piłek: białą, szarą, zieloną i żółtą. Dla każdej z nich jest inny sposób odebrania. I tak: białą odbieramy kombinacją Lewo+AMIGA, zieloną - Góra+AMIGA, żółtą - Prawo+AMIGA, szarą - Dół+AMIGA. Ale uwaga! Wciśnięcie klawisza AMIGA (lub Fire, chociaż wtedy nasz diabeł ma opóźnione ruchy), musi odbyć się w odpowiednim momencie. Takim, abyśmy nie popełnili błędu (OUT), lecz trafili prosto w tenisistę. On piłkę może odebrać, ale nie musi. Gdy trzy razy jej nie odbierze - wygrałeś.
4. LABIRYNT DUCHA (Ghost's Labirynth) - Musisz odnaleźć właściwą drogę w labiryncie. Niektóre przejścią są zablokowane i należy przestawiając odpowiednie dźwignie spowodować odblokowanie się tych przejść. Utrudnieniem jest fakt iż nie możemy nawet na chwilę się zatrzymać.
5. TRZEBA MIEĆ CELNE OKO (Aiming Eye) - Twoim zadaniem jest strzelanie oczami w oczodoły trzech obracających się czaszek. Musisz przy tym unikać strzelających do ciebie strażników.
6. SZACHOWNICA (Chessboard) - Znalazłeś się na dziwnej szachownicy, której reguły zna tylko jej właściciel. Musisz dojść do górnego prawego pola unikając spotkania z typem, który tutaj rządzi.
7. WIEDŹMIA DROGA (Witch Way) - Musisz uruchomić trzy przyciski, które pozwolą zabrać ci lustro. Uważaj na strzelające czarownice i na przyciski, które zamykają drzwi do lustra.
To już koniec. Pozbierać wszystkie złoto z labiryntu (razem 60151) i złój skórę strażnikowi.
LEVEL V
Po pokonaniu strażnika wejścia jesteś w labiryncie numer 5. Labirynt ten róźni się od poprzednich tym, że są tutaj także teleporty przenoszące na inne piętra. W sklepie kup konewkę, lusterko, latarkę i pistolet.

1. SZACHOWNICA (Chessboard) - Znowu jest na jakiejś szachownicy, jednak jego właściciel zapożyczył z szachów tylko wystrój swojego królestwa. Musisz zniszczyć go bombami.
2. RODEO (Rhodeo) - Musisz usiodłać byka, a następnie pomyślnie zejść z siodła. W nagrodę dostaniesz kapelusz.
3. ŁĄKA (Meadow) - Musisz przy pomocy konewki podlać kwiatek i po nim, oraz jego towarzyszach dostać się do wyjścia.
4. BAR (Bar) - Najpierw musisz zabić faceta strzelającego do ciebie zza lady. Musisz poczekać na odpowiedni moment, gdy zza niej wyjdzie i zacznie stroić miny. Gdy już go załatwisz będziesz musiał rozprawić się jeszcze z jego duchem.
5. BAZYLISZEK (Gargoyle) - Musisz zabić bazyliszka kupionym lusterkiem.
6. LABIRYNT DUCHA (Ghost's Labirynth) - Jest to labirynt podobny do tego, który pokonywałeś w poziomie 4, z tym, że trudność została zwiększona poprzez wszędzie panującą ciemność. W rozwiązaniu zagadki pomocna jest zakupiona wcześniej latarka.
7. SZKIELET (Skeleton Jump) - Musisz przy pomocy klawisza AMIGA, z odpowiedniego miejsca nabrać rozpędu, w odpowiednim momencie się wybić z trampoliny i zniszczyć uzębienie szkieletu.
8. ARENA JASZCZURA (Lizard Arena) - Musisz rozprawić się z ostatnim przeciwnikiem w tym labiryncie.
I to już koniec. Miłego grania.

Anonymous,  April 4, 2009 at 7:02 PM  

I'm stuck on the 7th room of the 5th level or (Skeleton Jump) as it's labeled in the above post. From the translation it appears you have to jump on the trampoline to break the monster's teeth. I keep trying to run at the trampoline and hit button one, but instead of jumping I always seem to get knocked back by running into trampoline. Is there a particular spot where you have to press button one? Or a particular angle at which you have to approach? Or another factor entirely? Thanks in advance!

Bas April 9, 2009 at 3:40 PM  

Hmm... I know the buttons don't work very responsive in Litil Divil, so you might just try it with a different gamepad, what kind are you using? The genesis type is very slow and I'd prefer the snes type gamepad! The angle doesn't matter, but you have to press on the right moment.

Anonymous,  June 12, 2012 at 11:27 AM  

Hey guys. Wow, this topic is old, I wonder if anyone will ever read this.

I've been playing Litil Divil for PC. I went as far as the room number 7 on level 5. Ya know, the one with the skeleton and the trampoline. I just can't use the trampoline. Doesn't work. I'm pretty sure the GoG version is messed, I've tried a million different angles and button combinations, and nothing. There's no way to jump and break the monster's teeth.

I even tried to apply the cheats, so that I could just move ahead of the room into the next one, but for some reason the cheat code "Nicole" doesn't work. I'm pretty sure I'm doing it right, since the other cheat codes (level warp, treasure and health) work fine. What could the problem be?

... though I'd be happy if someone posted a video showing how they overcome that room.

Anonymous,  June 12, 2012 at 11:28 AM  

Hey guys. Wow, this topic is old, I wonder if anyone will ever read this.

I've been playing Litil Divil for PC. I went as far as the room number 7 on level 5. Ya know, the one with the skeleton and the trampoline. I just can't use the trampoline. Doesn't work. I'm pretty sure the GoG version is messed, I've tried a million different angles and button combinations, and nothing. There's no way to jump and break the monster's teeth.

I even tried to apply the cheats, so that I could just move ahead of the room into the next one, but for some reason the cheat code "Nicole" doesn't work. I'm pretty sure I'm doing it right, since the other cheat codes (level warp, treasure and health) work fine. What could the problem be?

... though I'd be happy if someone posted a video showing how they overcome that room.

Bas June 12, 2012 at 11:34 AM  

Hi there,
If I remember the right room, you have to run along the backbone runway, press button 1 (on a CD-i controller (perhaps PC has the same kind of configuration) just before you reach the trampoline to bounce on it in order to smash the monster's teeth. You don't need anything as far as I know. It should work...? At least avoid standing still or you will be grabbed by something.

Post a Comment

Games 0-F

3rd Degree - PF Magic
7th Guest, The - Philips Freeland Studios
Accelerator - SPC/Vision
Adventure of the Space Ship Beagle, The - Denshi Media Services
Affaire Morlov, L' - Titus
Alfapet - Adatek
Alice in Wonderland - Spinnaker
Alien Gate - SPC Vision
Alien Odyssee - Argonaut
Aliens Interactive CD-i - Dark Vision Interactive
Ange et le Demon, L' - Smart Move
Apprentice, The - SPC Vision
Apprentice 2, The - Marvin's Revenge - SPC Vision
Arcade Classics - Philips ADS / Namco
Asterix - Caesar’s Challenge - Infogrames
Atlantis - The Last Resort - PRL Redhill (Philips ADS)
Axis and Allies - CapDisc
Backgammon - CapDisc
Battle Chess - Accent Media (for Interplay)
Battleship - CapDisc
Big Bang Show - Infogrames
BMP Puzzle - Circle (for ZYX)
Brain Dead 13 - Readysoft
Burn:Cycle - Trip Media
Caesar's World of Boxing - Philips POV
Caesar's World of Gambling - CD-I Systems
Cartoon Academy - Bits Corporation
CD-i mit der Maus - SPC Vision
CD Shoot - Eaglevision Interactive Productions
Change Angels Kick-off - HMO
Chaos Control - Infogrames
Christmas Country - Creative Media
Christmas Country - The Lost Levels - Creative Media
Christmas Crisis - DIMA
Clue - 3T Productions
Clue 2 - The mysteries continue - 3T Productions
Connect Four - CapDisc
Creature Shock - Argonaut (for Virgin)
Crime Patrol - CapDisc
Crow, The - Philips POV
Cyber Soldier Sharaku - Japan Interactive media
Dame was Loaded, The - Beam Software
Dark Castle - Philips POV
Dead End - Cryo
Defender of the Crown - Philips POV
Deja Vu - Icom Simulations
Deja Vu 2: Lost in Las Vegas - Icom Simulations
Demolition Man - Virgin Interactive Entertainment
Demon Driver - Haiku Studios
Discworld - Teeny Weeny Games
Dimo's Quest - SPC Vision
Domino - Wigant Interactive Media
Down in the Dumps - Haiku Studios
Dragon's Lair - Superclub / INTL CDI
Dragon's Lair 2- Time Warp - Superclub / INTL CDI
Drug wars - Crime Patrol II - CapDisc
Dungeons & Dragons - PF Magic
Earth Command - Visionary Media
Effacer - CapDisc
Escape from Cybercity - Fathom Pictures
Evidence - Microids
Falco & Donjon & The Sword of Inoxybur - BMi / Zephyr Studio
Family Games I - DIMA
Family Games II - Junk Food Jive - DIMA
Felix the Cat - Philips Sidewalk Studio
Flashback - Delphine/Tiertex (for US Gold)
Flinstones Wacky Inventions - Philips Funhouse
Fort Boyard: The Challenge - Microids
Frog Feast - Rastersoft

CD-i Games Index G-M

Go - CapDisc
Golden Oldies - SPC Vision
Golden Oldies II - SPC Vision
Golgo 13 - Japan Interactive Media
Great day at the races, A - CD-I Racing, Dove Films, Total Vision
Guignols de l'Info, Les - Canal+ Multimedia / INTL CDI
Heart of Darkness - Amazing Studio (for Virgin)
Hitchhiker's Guide to the Galaxy, The - Philips Kaleidoscope
Holland Casino CD-i - HMO
Hotel Mario - Philips Fantasy Factory
Inca - Coktel Vision
Inca 2 - Coktel Vision
International Tennis Open - Infogrames
Jack Sprite vs. The Crimson Ghost - PF Magic
Jeopardy - Accent Media
Jigsaw - Novalogic
Joe Guard - DIMA
John Dark: Psychic Eye - CapDisc
Joker's Wild!, The - Accent Media
Joker's Wild Jr., The - Accent Media
Kether - Infogrames
Kingdom - The far reaches - CapDisc
Kingdom 2 - Shadoan - CapDisc
Labyrinth of Crete - Philips Funhouse
Laser Lords - Spinnaker
Last Bounty Hunter, The - CapDisc
Legend of the Fort - Microids
Lemmings - DMA Design / Psygnosis
Lettergreep - Wigant Interactive Media
Lingo - SPC Vision
Link - The faces of evil - Animation Magic
Lion King, The - Virgin Interactive Entertainment
Litil Divil - Gremlin Graphics
Litil Divil 2: Limbo Years - Gremlin Graphics
Lords of the rising sun - Philips POV
Lost Eden - Cryo (for Virgin)
Lost Ride, The - Formula (Lost Boys)
Lucky Luke - The video game - SPC Vision
Mad Dog McCree - CapDisc
Mad Dog McCree II: The lost gold - CapDisc
Magic Eraser - Circle (for ZYX)
Mah-Jong - Japan Interactive Media
Making the Grade - 3T Productions
Man Before Man - Cryo
Marco Polo - Infogrames
Mario Takes America - CIGAM
Master Labyrinth - AVM AG/HQ
Mega Maze - CapDisc
Memory Works, The - Compact Disc Incorporated
Merlin's Apprentice - Philips Funhouse
Microcosm - Philips Freeland Studios
Micro Machines - Codemasters
Monty Python's Invasion from the Planet Skyron - Daedalus CD-i Productions
Mutant Rampage - Body Slam - Animation Magic
Myst - Sunsoft (for Cyan)
Mystic Midway - Rest in pieces - Philips POV
Mystic Midway 2 - Phantom Express - Philips POV

Compact Disc Interactive

Compact Disc Interactive

Games N-Z

Name that tune - Philips Fantasy Factory
New Day - Bits Corporation
NFL Hall of Fame Football - Philips POV
Othello - HMO
Pac Panic - Philips ADS / Namco
Palm Springs Open - ABC Sports / Fathom Pictures
Pool - SPC Vision
Pinball - CapDisc
Plunderball - ISG Productions
Power Hitter - ABC Sports / Fathom Pictures
Power Match - Two's Company
Pursue - BEPL
Pyramid Adventures - Compact Disc Incorporated
RAMRaid - PRL Redhill
Return To Cybercity - Fathom Pictures
Riddle of the Maze, The - Fathom Pictures
Riqa - Bits Corporation
Rise of the Robots - Mirage Technologies
Sargon Chess - Spinnaker
Scotland Yard Interactive - AVM AG/HQ
Secret Mission - Microids
Secret Name of Ra, The
Shaolin's Road - Infogrames
Skate Dude - Viridis
Smurfen, De - De Telesmurf - Infogrames
Solar Crusade - Infogrames
Solitaire - BEPL
Space Ace - Superclub / INTL CDI
Space Ranger - Studio Interactive
Special Operations Squadron - SPC Vision
Sport Freaks - SPC Vision
Star Trek - Philips POV
Star Wars: Rebel Assault - LucasArts
Steel Machine - SPC Vision
Striker Pro - Rage
Strip Poker Live - Greenpig Production
Strip Poker Pro - Interactive Pictures
Super Fighter - The Super Fighter Team / C&E
Super Mario's Wacky Worlds - NovaLogic
Surf City - Philips Sidewalk Studios
Tangram - Eaglevision Interactive Productions
Taco's Toyroom Troopers - Creative Media
Tankdoodle - Creative Media
Tetris - Philips POV
Tetsuo Gaiden - Creative Media
Text Tiles
Thieves' World - Electronic Arts
Tic-tac-toe - BEPL
Tox Runner - ISG Productions
Treasures of Oz - Philips Kaleidoscope
Ultra CD-i Soccer - Krisalis
Uncover featuring Tatjana - SPC Vision
Uninvited - Icom Simulations
Video Speedway - ISG Productions
Vinnie the Pinguin - Pandemonium Labs
Voyeur - Philips POV
Voyeur 2 - Philips POV
Whack-a-Bubble - Creative Media
What's it worth - Marshall Cavendish Multimedia / Spice
Who shot Johnny Rock? - CapDisc
Wordplay - BEPL
World Cup Golf - US Gold
Zaak Sam, De - Toneelschool NL
Zelda - The wand of Gamelon - Animation Magic
Zelda's Adventure - Viridis
Zenith - Radarsoft
Zombie Dinos From The Planet Zeltoid - Philips POV

  © Interactive Dreams Version 5 by The Black Moon Project 2013

Back to TOP